Descoperă beneficiile spanacului pentru sănătatea organismului

16/05/2017

Descoperă beneficiile spanacului pentru sănătatea organismului. Spanacul este considerat a fi de origine persană. Până în secolul al XII-lea, s-a răspândit în toată Europa. Apoi a devenit o plantă cu frunze verzi iubită în întreaga lume. Acest lucru a fost posibil, deoarece spanacul aduce nenumărate beneficii pentru sănătate.

Câteva date despre spanac 

Spanacul face parte din familia Chenopodiaceae, o familie ce conține inclusiv sfecla, mangold-ul și quinoa (talpa gâștii). Există trei tipuri diferite de spanac în general disponibile: Savoya, semi-creț și cel cu frunze netede.

Spanacul este bogat în vitamina k și fier

Spanacul este disponibil pe tot parcursul anului, dar sezonul lui este primăvara (martie-iunie). Este bine cunoscut pentru calitățile sale nutritive și a fost întotdeauna considerat ca o plantă cu abilități remarcabile de a restabili energia, vitalitatea, de a crește și îmbunătăți calitatea sângelui. Spanacul, în primul rând, este foarte bogat în fier.
Fierul joacă un rol central în funcționarea celulelor roșii din sânge care ajută la transportul oxigenului în corp, oferind acestuia energia necesară. Spanacul este, de asemenea, o excelentă sursă de vitamina K, vitamina A, vitamina C și acid folic, precum și o sursă bună de mangan, magneziu, fier și vitamina B2. Vitamina K este deosebit de importantă pentru menținerea sănătății oaselor și nu o găsim chiar cu ușurință în alte legume. Printre cele care mai dețin vitamina K se numără și: varza, broccoli, conopida.

Spanacul este indicat pentru persoanele care au cataractă sau probleme cu vederea

Culoarea verde închisă a frunzelor de spanac indică faptul că acestea conțin niveluri ridicate de clorofilă, fapt care este foarte benefic pentru sănătate. Substanțe conținute de acesta au proprietăți anti-inflamatorii și anti-canceroase, fiind deosebit de importante pentru vedere, mai ales în cazul persoanelor care au probleme cu cataracta.

Supă cremă de spanac cu măsline verzi și mazăre

Ingrediente:
– 200 g frunze de spanac
– 2 cepe verzi tăiate mărunt
– 1 legătură de mărar
– 2 linguri de mazăre fiartă
– 100 grame măsline verzi
– 1 lingură de ulei din măsline
– 2 linguri de smântână naturală, neprocesată, pentru persoanele care nu sunt vegane.

Mod de preparare supă cremă de spanac 

Pasul 1.
Se spală frunzele de spanac și se pun la opărit, timp de 10 minute. Se ridică de pe foc și se lasă la răcit și scurs. Se trec prin blender împreună cu măslinele verzi, până ce obținem o pastă fină.
Pasul 2. Pasta astfel obținută se pune într-un bol, care are dimensiune medie, iar peste aceasta se adaugă ceapa verde tocată mărunt, mărarul, uleiul de măsline și smântâna (dacă este cazul)

Observație:
Supa cremă de legume se poate servi cu oricare dintre salatele de mai jos, cu orez brun fiert/ mămăligă / pâine organică. Dacă simți nevoia de dulce, alege unul dintre smoothie-urile vegane, disponibile pe site-ul reginaplant.ro, categoria: ,,Rețete de consum”.