Consumă cât mai des semințe de susan, rezultatele sunt uimitoare

16/05/2017
Consumă cât mai des semințe de susan, rezultatele sunt uimitoare

Consumă cât mai des semințe de susan, rezultatele sunt uimitoare

Consumă cât mai des semințe de susan, rezultatele sunt uimitoare. Până acum câțiva ani nici nu știam că pot consuma semințe de susan altfel decât în produsele de patiserie. 🙂

Am început să le introduc în alimentație, la recomandarea Dr. Pavel Chirilă, deoarece aveam deficiențe de calciu și nici un produs sau supliment nutritiv nu părea să mă ajute.

Le-am introdus treptat în salate, indiferent de tipul de salată consumată. Nu am exagerat la început, deoarece îmi păreau ciudate. În timp, mi-au devenit prietene și nu numai că acum sunt nelipsite din bucătăria mea, dar am început să consum și uleiul de susan (mult utilizat în bucătăria asiatică).

Semințele de susan sunt cu adevărat unul dintre cele mai vechi alimente pe pământ. De fapt, plantele de susan sunt cele mai vechi specii de plante cunoscute, care se cultivă, în principal pentru semințele și uleiurile lor.

Foarte apreciate în culturile estice, mediteraneene și africane – semințele de susan (Sesamum indicum) au fost folosite de mii de ani pentru a da aromă alimentelor, pentru a furniza grăsimi esențiale și a spori sănătatea pielii.

Semințele de susan sunt bogate în ulei și au o aromă puternică. Acesta este motivul, pentru care semințele de susan sunt ingrediente comune în bucătăriile din întreaga lume. Acestea conțin uleiurile valoroase. Semințele de susan conțin până la 55% ulei și 20% proteine. Prin urmare, sunt  o sursă importantă de acizi grași esențiali și anumiți aminoacizi.

Iată câte beneficii aduce o lingură de semințe din susan:

O lingură de semințe din susan întreg are aproximativ: 52 de calorii, 4 grame de grăsime, 1 gram de carbohidrați, 2 grame de proteine, 4 miligrame de cupru, 2 miligrame de mangan, 87 miligrame de calciu, 31 miligrame de magneziu, 3 miligrame de fier, 57 miligrame de fosfor, zinc de 7 miligrame, 1 miligram de tiamină.

Semințele de susan ajută femeile aflate la post-menopauză

Cercetările sugerează că este posibil ca susanul să influențeze, de asemenea, pozitiv producția de hormoni sexuali datorită metabolizării mai bune a acidului gras, în special la femeile aflate în post-menopauză. Consumul de susan a avut efecte pozitive asupra lipidelor din sânge și a stării antioxidante la femeile adulte. Se pare că 50 grame de pulbere din semințe de susan, luate zilnic, echilibrează nivelul hormonal. Dat fiind faptul că sunt bogate în substanțe nutritive importante, proteinele ​​și grăsimile din semințele de susan sunt, de asemenea recomandate pentru femeile însăcinate.